diumenge, 24 de febrer del 2013

PA DE BAGUETTE

Una altre recepte de pa! Em té una mica enganxada el tema de fer pa a casa i trobar el pa ideal pel dia a dia. Així que vaig fent proves! Aquest és un pa bàsic que li he donat forma de baguette perquè sigui més fàcil fer els entrepans per esmorzar. La meva intenció era aconseguir una crosta cruixent, però encara no sé del cert el motiu, no m'ha quedat com volia. Potser és qüestió de la temperatura del forn, ho investigaré! Tot i això, m'han sortit 2 baguettes amb una molla molt tova i bona!


Ingredients:
- 300 ml d'aigua
- 10 gr de sal
- 500 gr de farina de força blanca
- 4 gr de llevat ( jo he utilitzat el levital)

Preparació:
Abocar els ingredients dins la panificadora per l'ordre indicat i activar el programa d'amassat.
Un cop finalitzat, posem la massa sobre una superfície enfarinada i la dividim en dos porcions. 
Seguidament per donar la forma de baguette, amb un rodillo estirar la massa donant forma rectangular i enrotllar-la sobre si mateixa, pressionant una mica els marges perquè es selli.
Deixem reposar 90 minuts o fins que dobli el seu volum tapat amb un paper film impregnat d'oli o un drap de cuina humit. Un cop passat el temps, només queda coure al forn a 200ºC durant 30 minuts o fins que quedi ben dorat.
Recordar de precalentar el forn a 230ºC amb un recipient amb aigua perquè es generi humitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada