dijous, 28 de febrer del 2013

RISSOTTO DE BOLETS

Un dia entre setmana que tens ganes de menjar alguna cosa diferent però que no costi massa de fer. Xafardejo entre les receptes i què trobo? un rissotto! Mmmm. Aquesta recepte és d'un cuiner molt famòs que he descobert fa poc: en Jamie Oliver.


Ingredients:
- 200 gr d'arrós
- 150 gr de bolets (jo he utilitzat ceps deshidratats i xampinyons). Si son deshidratats caldrà hidratar-ho amb aigua una estona abans.
- 1 ceba
- 2 alls
- 1 litre de caldo de pollastre o verdures
- 50-75 gr aprox de formatge parmesà
- Mantega ( jo vaig utilitzar margarina, més light)
- 1 got de vi blanc
- Oli de oliva
- Sal, pebre i farigola.

Preparació:
Posa a escalfar el caldo en un recipient i reserva-ho.
Pica la ceba i els alls a trossets petits. Calenta oli  i una mica de mantega  (mitja cullerada) a la cassola i aboca-ho. Salpebre i sofregeixo fins que estigui una mica dorat. Seguidament incorpora  l'arrós i remou durant 2-3 minuts (fins que l'arrós es torna transparent). Un cop llest, afegeix una copeta de vi i deixa que s'evapori.
Seguidamanet, abocar un cullerot de caldo a la cassola. No deixar de romoure fins que ho hagi absorvit. Repetir el procés fins a acabar el caldo (en uns 20 minuts l'arrós estarà fet). Jo també vaig afegir un polsim de ceps que tenia.
Mentrestant, en una altre paella sofregeix els bolets  amb una mica d'oli, salpebre i espolvoreja amb farigola. També pots fer-ho a la mateixa cassola de rissotto juntament amb la ceba i all, va a gustos. Em dóna la sensació que fregits li dóna un gustet molt bo.
Quan l'arrós estigui  fet, incorporar els bolets i remoure. Seguidament afegir el parmessà i 1/2 cullerada de mantega. Deixar reposar 2 minuts i a taula!!


Bon profit!

2 comentaris:

  1. Quina pinta i amb ceps boníssim!!


    Montse

    ResponElimina
  2. Mmmm que bo, que bo! L'haurem de repetir aquest rissoto.

    Joan ;)

    ResponElimina