diumenge, 15 de setembre del 2013

CALAMARS FARCITS AMB CEBA CONFITADA AMB VERMOUTH DE REUS

Aquest és un plat que em va cridar l'atenció des del primer moment que el vaig veure. I el resultat no m'ha decepcionat. El vaig fer amb un dinar familiar i no en va quedar ni un, boníssim!


Ingredients:
- Calamars ( jo vaig contar-ne dos per persona)
- Ceba
- Patates
- 2 cebes tendres
- Pa
- Julivert
- 1 gra d'all
- Sal
- Vermouth

Preparació:
Per un costat, en una olla posar a bulli aigua amb sal i fer les patates amb pell durant 20 minuts aprox ( fins que estiguin toves). Les patates ens servirà de base del plat.
Per a preparar el farcit del calamars: Sofregir en un paella les potes i ales dels calamars tallats ben petits, al cap de poc afegir la ceba tendre amb un gra d'all i un ramat de julivert fresc tallat ben petit (la proporció d'all i julivert al gust de cadascú, jo no em vaig posar massa). Salar. Deixar coure a foc mitjà durant uns 5 minuts. Un cop fet retirar, picar-ho tot junt, afegir un ou i una llesca de pa triturada. Barrejar bé fins que sigui homogeni.
Farcir els calamars amb aquesta mescla i tancar-los amb un escuradents.
En una altre cassola, sofregir la ceba a foc lent perquè es vagi fent lentament sense cremar-se. Salar al gust.  Un cop estigui dorada, afegir els calamars amb el foc més alt perquè es dori de cada banda. A continuació aboqueu un bon raig de vermouth, quan comenci a bullir, baixar el foc i deixar coure a foc baix durant uns 30 minuts llargs. Vigilar que no quedi sec, es pot afegir una mica d'aigua.
Passat el temps ja es pot servir  amb una base de patata i els calamars per sobre amb la seva ceba.

Serà un éxit! Mmmmm!


Recepte extreta de la cuina és generosa.

1 comentari:

  1. Aquesta mena de platets amb ceba m'encanten. I el vermouth izaguirre de reus és una delícia per fer plats salats!!! Quina bona pinta que tenen aquests calamars. Petons

    ResponElimina