diumenge, 28 de desembre del 2014

ESPATLLA DE PORC FARCIDA

Us presento el plat principal que vaig fer el dia de Sant Esteve, quan ens vam reunir la família sencera. Quasi 20 persones! Crec que no m'equivoco al dir que va ser un èxit, va agradar a tothom.
La major part de la feina la fa el forn, pel que no és una recepta complicada.
La carn va quedar molt tendre i acompanyada amb la salsa de la cocció i unes patates, estava deliciós!


Ingredients:
- Una espatlla de porc ( la meva pesava 4kg)
- 100 gr de mantega
- 100 gr d'avellana torrades
- 100 gr d'ametlles torrades
- 100 gr de pinyons
- 100 gr de panses de Corint
- 2 litres de vi blanc d'Alella
- Sal i pebre

Preparació:
1- Posem l'espatlla de porc a macerar amb l'oli, sal, pebre i el vi un dia abans de començar la cocció.
2- Trinxar els fruits secs amb la mantega.
3- Posar la picada a dins de l'espatlla ( el meu carnisser em va deixar preparat una obertura per farcir-lo fàcilment).
4- Coure al forn; primer a poca temperatura 150ºC i anar pujant de temperatura fins a 180ºC. S'ha de tenir al forn tantes hores com quilos faci la peça.
Anar ruixant la carn amb el mateix suc que es va fent.
Jo la vaig coure en dos tandes per no haver-me de passar tot el mati a la cuina. Es pot coure un parell d'hores el dia abans, reservar a la nevera i seguir la cocció el mateix dia.
5- Finalment amb la salsa que va sobrar , l'hi vaig afegir una mica de maicena i vaig calentar-ho en un cassó perquè espessís.


1 comentari:

  1. Deliciosa va agradar a tothom, et va sortir molt bona, vas triomfar. Montse

    ResponElimina