diumenge, 10 de març del 2013

PIZZA CASOLANA

Des de fa temps que ja no compro masses de pizza a casa, ens hem acostumat a fer-nos nosaltres la massa i afegir-hi els ingredients que volem. Us asseguro que no hi ha punt de comparació! A més, a casa pots escollir si t'agrada més la massa fineta o bé la massa gruixuda. Us deixo una recepte de pizza una mica diferent que juga amb el gust dolç i salat, però en un pizza es poden fer totes les variacions que vulgueu!

PIZZA D'ALBERGÍNIA AMB MEL




Ingredients per la massa ( per una pizza):
- 175 gr de farina de força
- 100 ml d'aigua
- 1 culleradeta rasa de llevat de forner seca ( jo vaig utilitzar llevat de la marca Vahiné. També va bé el llevat químic de sempre)
- 1 culleradeta rasa de sal
- 1/2 culleradeta rasa de sucre moreno ( el sucre blanc també serveix)
- 1 cullerada sopera d'oli oliva

Preparació:
Posar tots els ingredients en un bol i mesclar, al principi amb una cullera de fusta i quan guanyi consistència amassar-ho amb la ma fins a obtenir una massa homogènia i elàstica ( uns 5-10 minuts).
Ho deixem reposar mitja hora- una hora en un bol impregnat d'oli i cobert amb un paper film.
Passat el temps de repòs, estirar la massa amb un corró i ja pots afegir tot els ingredients que vulguis!
En aquest cas, després de la capa de tomàquet fregit, l'orenga i el formatge rallat, jo vaig afegir uns talls fins d'albergínia. Per sobre l'albergínia vaig posar-hi una miqueta de mel i per últim formatge parmesà rallat per sobre.
Fornejar 20 minuts aproximadament a 180-200ºC o fins que estigui dorada. Com a toc final, vaig adornar-ho amb vinagre de mòdena caramelitzat.

PD: si us agrada la massa gruixuda, només cal que deixeu reposar la massa una estona ( 20-30 minuts) un cop estirada.

Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada