dijous, 19 de novembre del 2015

MAGDALENES DE POMA (SALUDABLES)

Aquestes magdalenes són perfectes per l'esmorzar. Segueixo amb la idea de fer dolços saludables, amb poc greix i amb el mínim de sucres. No és amb la idea de fer dieta sinó de menjar de forma sana sense renunciar a quasi res. En aquest sentit, estic llegint un munt de blogs interessants i vaig fent proves a la meva cuina. Aquesta prova ha sigut un èxit a casa! ;)




Ingredients ( per 12 magdalenes mitjanes-petites):
- 190 gr de farina
- 65 gr de farina d'avena ( jo la faig a casa triturant avena)
- 1 ou + 1 clara (opcional)
- 50 gr de sucre morè
- Canyella al gust
- 300 ml de compota de poma
- 60 ml de llet ( jo he fet la prova amb llet de vaca i d'avena)
- 90 ml de oli d'oliva
- 1 culleradeta de bicarbonat
- 1 culleradeta de llevat
- 1 polsim de sal
- 1 raig d'essencia de vainilla (opcional)
- un grapat de panses (opcional)

Preparació:
- Primer de tot, tallar les pomes a trossos petits i posar en un pot a foc lent amb un raig de llimona i una cullerada de sucre. Anar remenant fins que estigui tou i es desfaci fàcilment. Amb el minipimer acabar de triturar. Deixar refredar. Es pot fer sense res de sucre també.
- Precalentar el forn a 190ºC.
- En un bol mesclar els elements sòlids: la farina, la farina d'avena, la canyella, la sal i el bicarbonat.
- En un altre bol, batre la rovell d'ou amb el sucre. Les clares les vaig batre fins a punt de neu i es reserven fins al final. Afegir a la mescla de sucre i ou, l'oli, la llet, la vainilla i la compota de poma. Remenar bé, sense batre en excés.
- Afegir els elements sòlids a la mescla líquida. Afegir les panses. Per últim, incorporar les clares a punt de neu amb moviments envolvents.
- Col·locar la mescla en els motlles de magdalenes i enfornar durant 20 minuts a 180ºC

A casa, les magdalenes han durat 4 dies ben tendres. Bon profit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada